Peyzaj Mimarlığı (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimPeyzaj Mimarlığı (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Rüya YILMAZ
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıProgramın amacı, lisans programı kapsamında açıklanmış olan çalışma konularından birisinde uzmanlaşmaya yönelik; bilimsel, estetik ve fonksiyonel bakış açısı ile sürdürülebilir, yaşanabilir alanların planlanması, tasarlanması, korunması ve yönetilmesi çerçevesinde, etik değerlere saygılı, disiplinler arası çalışma becerisine sahip Yüksek Peyzaj Mimarları yetiştirmektir.
Mezunların Mesleki ProfilleriÖzel Sektör, Belediyeler, T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, kamu kurumlarının ilgili birimlerinde Peyzaj Mimarı istihdam edilmektedir.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynakları takip edebilecek yeterlilikte yabancı dil beceri ve yetkinliğe sahip olmak
2-Alanının gerektirdiği düzeyde güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme beceri ve yetkinliğe sahip olmak
3-Alanıyla ilgili konularda sistematik bir yaklaşımla strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yetkinliğe sahip olmak
4-Girişimcilik, kendini yenileme ve yenilikleri takip edebilme beceri ve yetkinliğe sahip olmak
5-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanındaki bilgileri ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olmak,
6-Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile uzmanlık alanıyla ilgili güncel bilgi ve yöntemler geliştirerek bağımsız bir şekilde bir çalışmayı yönetebilme beceri ve yetkinliğe sahip olmak
7-Ulusal ve küresel ölçekteki afet, toplumsal, kültürel ve çevresel sorunlara karşı duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme beceri ve yetkinliğe sahip olmak
8-Uzmanlık alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak disiplinler arası yaklaşımla sentezleyerek yorumlama ve teori üretme konusunda beceri ve yetkinliğe sahip olmak
9-Uzmanlık alanıyla ilgili mesleki yetkinliğine yönelik uygulamalara katılabilme beceri ve yetkinliğe sahip olmak

Müfredat

Peyzaj Mimarlığı (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi Peyzaj Mimarlığı Seçmeli Dersler() 45
LÜ-PM-18 Çocuk Oyun Alanları 3 0 5
LÜ-PM-08 Ekolojik Haritalama Tekniği 3 0 5
LÜ-PM-25 Kentsel Tasarım Stüdyosu 3 0 5
LÜ-PM-05 Kurakçıl Peyzaj ve Uygulama Teknikleri 3 0 5
LÜ-PM-21 Peyzaj Planlamada Çevre İmajı ve Kent Estetiği 3 0 5
LÜ-PM-27 Sürdürülebilir Kentsel Gelişim Modelleri 3 0 5
LÜ-PM-23 Yeşil Altyapı Sistemleri 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Peyzaj Mimarlığı Seçmeli Dersler() 45
LÜ-PM-24 Engelliler İçin Peyzaj Tasarım 3 0 5
LÜ-PM-10 Kentsel Dönüşüm ve Kent Kimliği 3 0 5
LÜ-PM-07 Kentsel Peyzaj Tasarım 3 0 5
LÜ-PM-25 Kentsel Tasarım Stüdyosu 3 0 5
LÜ-PM-22 Kırsal Peyzaj Planlamada Katılımcı Yaklaşımlar ve Teknikler 3 0 5
LÜ-PM-13 Peyzaj Mimarlığında Bitki Materyali ve Kullanımı 3 0 5
LÜ-PM-14 Peyzaj Onarımı 3 0 5
LÜ-PM-27 Sürdürülebilir Kentsel Gelişim Modelleri 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
111111111
111111111
111111111
111111111
111111111
111111111
111111111
111111111
111111111
111111111
LÜ-PM-18 Çocuk Oyun Alanları
#
323423343
343433334
344333433
LÜ-PM-08 Ekolojik Haritalama Tekniği
#
444453444
445555444
LÜ-PM-25 Kentsel Tasarım Stüdyosu
#
234322342
233532232
324332412
LÜ-PM-05 Kurakçıl Peyzaj ve Uygulama Teknikleri
#
233243322
222333333
323233422
LÜ-PM-21 Peyzaj Planlamada Çevre İmajı ve Kent Estetiği
#
123333344
123334444
123334444
LÜ-PM-27 Sürdürülebilir Kentsel Gelişim Modelleri
#
333344455
333344455
333344455
LÜ-PM-23 Yeşil Altyapı Sistemleri
#
222113231
323112232
333112231
LÜ TEZ TEZ
#
444445445
444445445
343344434
333344434