Peyzaj Mimarlığı (YL)


Başvuru ve Kabul Koşulları

(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %10’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %40’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.

Eğitim Tanımlaması

İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.

Eğitim Şekli

Tam zamanlı

Program Profili

Doğa, planlama ve tasarım kavramlarını sistematik bir yapı içinde inceleyen Peyzaj Mimarlığı bilim, sanat, mühendislik ve teknolojiyi bir araya getirerek alan planlaması, tasarımı ve yönetimiyle uğraşır. Peyzaj Mimarlığı insanlığın geleceğini tehdit eden çevre sorunlarına çözümler bulmak, doğal ve kültürel varlıkları korumak, onarmak, sürdürülebilirliğini sağlamak ve bunlardan belirli ölçülerde [koruma-kullanma dengesi] yararlanmak amacıyla ortaya çıkmış bir meslek disiplinidir. Peyzaj Mimarlığı ekolojik veri tabanlı fiziksel planlama yapan tek meslek disiplinidir. Bu bağlamda misyonumuz, meslek disiplinimize sahip çıkarak hak ettiği yere kavuşması için çaba göstermek, mesleğin gerektirdiği en akılcı peyzaj planlamaları ile peyzaj tasarım projelerine imza atmak, etik anlayışla bağdaşan eğitimi vererek piyasada aranan düzgün peyzaj mimarları yetiştirmektir.

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.

Ölçme ve Değerlendirme

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

 Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

 

Harfli Notu

 

Katsayi

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

85-89

BA

3.50

Başarılı

80-84

BB

3.00

Başarılı

75-79

CB

2.50

Başarılı

65-74

CC

2.00

Başarılı

0-64

FF

0

Başarısız

 

 

 

Derecenin Seviyesi

Yüksek Lisans

Dereceye Yönelik Kurallar

(1) Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Bu program; en az 21 en fazla 27 kredi saatlik, en az yedi en fazla dokuz adet dersten, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. (2) Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi dört yarıyıldır

Mezunların İstihdam Olanakları

Özel Sektör, Belediyeler, T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, kamu kurumlarının ilgili birimlerinde Peyzaj Mimarı istihdam edilmektedir.

Mezuniyet Koşulları

Mezuniyet koşulları “Dereceye Yönelik Kurallar” bölümünde açıklandığı gibidir.